Registreer en bekijk uw matches.

Ahold Delhaize behaalt hogere omzet in Nederland, België en VS

Ahold Delhaize heeft zijn omzet in het afgelopen kwartaal verder weten te verhogen. Het Nederlands-Belgische supermarktconcern deed vooral in Nederland goede zaken.

Zowel de fysieke winkels als de webwinkel van Albert Heijn verkochten meer boodschappen, al liep het marktaandeel wel licht terug. De Nederlandse activiteiten, inclusief de webwinkels AH.nl en Bol.com, verkochten 3,3 procent meer dan vorig jaar kijkend naar winkels die toen al open waren. Deze zogeheten vergelijkbare omzet is een belangrijke graadmeter voor winkelketens. Echter, in vergelijking met een jaar eerder, is de groei minder. In België is een stijging van 3 procent behaald.

Concern profiteert van VS
In de Verenigde Staten (VS), waar het concern tweederde van zijn geld verdient, steeg de vergelijkbare omzet met 2,7 procent. Dat was deels te danken aan gunstige omstandigheden zoals goed weer en lage inflatie in de VS. Ook beginnen daar de online verkopen op gang te komen, al zijn die nog lang niet op het niveau van de webwinkels in Nederland. De totale omzet ging exclusief wisselkoerseffecten met 3 procent omhoog tot 16,5 miljard euro. Ahold Delhaize maakte bij zijn handelsupdate nog geen concrete winstcijfers bekend. De winstcijfers worden 27 februari bekend gemaakt. 

Nieuwe directeur voor Albert Heijn
Albert Heijn kondigde woensdag ook aan dat de keten op 1 februari een nieuwe directeur krijgt. Marit van Egmond neemt de plaats in van Wouter Kolk. Kolk gaat voor moederbedrijf Ahold Delhaize, aan de slag als topman voor heel Europa en Indonesië. Van Egmond, op dit moment directeur commercie Albert Heijn, begon haar carrière als managementtrainee bij Ahold en bekleedde er vervolgens diverse commerciële, operationele en leidinggevende functies. Zo was zij ook directeur van Gall & Gall. In haar nieuwe rol blijft zij rapporteren aan Kolk.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis