Registreer en bekijk uw matches.

Kijkshop door met KijkBijMij

Slechts enkele weken geleden ging de Kijkshop keten over de kop maar toch wil de Zweedse eigenaar het bedrijf nog een ‘bescheiden doorstart’ geven. 

In september 2017 werd met veel bombarie een online platform gepresenteerd; Tone. Op het platform kunnen consumenten elkaar advies geven over de online aankoop van producten. Een bijbehorende app; KijkBijMij werd een maand later gelanceerd. Echter, het mocht allemaal niet baten, Kijkshop ging slechts 3 maanden later failliet. Hoewel voor de Kijkshop-formule alle hoop verloren lijkt ziet de eigenaar nog wel brood in het KijkBijMij-concept.  Via dat consumentenplatform kunnen particulieren elkaar koopadvies geven in ruil voor een commissie die aangesloten winkels betalen wanneer er via het platform een aankoop wordt gedaan.   

Eigenaar TheOne laat weten dat enkele oud-medewerkers van Kijkshop opnieuw aan de slag gaan bij het nieuwe bedrijf, er zijn zelfs plannen voor fysieke winkels. TheOne laat weten dat enkele van de 400 voormalige Kijkshopmedewerkers opnieuw aan de slag gaan bij KijkBijMij en er mogelijk ook weer fysieke winkels zullen komen. Daarmee zou het bedrijf weer aanknopen met de oorspronkelijke vitrineformule waarvoor Kijkshop al 45 jaar bekendstaat: klanten konden jarenlang sparen voor de voornamelijk elektronische artikelen, die te bekijken waren in winkelvitrines. 

Gedupeerde Kijkshop-klanten die uiteindelijk hun producten niet verzilverd kregen na het faillissement zouden hier een schadeclaim kunnen indien. Na goedkeuring zal dit worden omgezet in een KijkBijMij shoptegoed. Een sterk staaltje marketing, aldus retaildeskundige Paul Moers. 

Bron: RetailDetail


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis