Registreer en bekijk uw matches.

Einde voor de reclamefolders in zicht?

Vanaf begin 2018 mogen in Amsterdam alleen nog folders verspreid worden in brievenbussen die een zogeheten ja-ja-sticker hebben geplakt.

De komst van de sticker is uitgemond tot een juridisch spel tussen de voor- en tegenstanders. Na een verloren rechtzaak tegen de gemeente Amsterdam laten de folderaars het er niet bij zitten. Brancheorganisaties MailDB, KVGO en folderverspreider Spotta hebben bekend gemaakt in hoger beroep te gaan.

Voor de reclamebranche is de aangekondigde verandering een flinke klap, dit gezien het aantal retailers wat nog steeds met deze manier van reclame werkt en de verwachte daling van het bereik. Amsterdammers dit de folders willen blijven ontvangen dienen echt zelf actie te ondernemen door de ja-ja-sticker zelf te gaan plakken. Grote vrees is er ook dat andere gemeenten het voorbeeld van de hoofdstad zullen volgen.

Volgens de folderbranche ontbreekt er een juridische basis voor de nieuwe regelgeving en zijn de belangen van de sector onvoldoende, of zelfs niet, betrokken in het besluit. MailDB wacht niet af en is inmiddels een campagne gestart om zo veel mogelijk Amsterdammers de sticker te gaan laten plakken.

 

Bron: FD.nl


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis