Registreer en bekijk uw matches.

5 Business Trends die 2017 gaan bepalen

Een slimme ondernemer kijkt naar de toekomst. Dit zijn volgens experts de belangrijkste zakelijke trends die 2017 gaan bepalen:

Personalisatie voor de top 1% van je klanten
Bedrijven zijn altijd bezig geweest om informatie over hun klanten te verzamelen. Dankzij internet, smartphones en in toenemende mate het Internet of Things (meest gebruikte voorbeeld: koelkasten), kun je ook steeds meer over het gedrag van je klanten te weten komen.

Besteed daarbij extra aandacht aan de top 1% van je klanten. Zij geven relatief veel aan je producten uit. Wellicht weet je al heel veel over ze dankzij loyaliteitsprogramma’s. Nu is het tijd om met die data hun ervaring zo veel mogelijk te personaliseren.

Praten met slimme producten en apparaten
Chatbots kennen we al een tijdje. Maar de manier waarop ze met ons communiceren wordt steeds slimmer. Binnenkort maakt het ook niet meer uit of je met een chatbot typt of praat. Spraaksystemen zoals Google Now, Siri van Apple of Cortana van Microsoft, kunnen onze commando’s steeds beter begrijpen. Slimme producten of diensten waarmee je kunt praten, maken in 2017 kans op succes.

Je zakelijke ideeën testen met crowdfunding
Bij crowdfunding denken veel mensen nog steeds aan amateurtoneel, een plaatselijke voetbalvereniging of filmproject, maar het is inmiddels een serieuze industrie geworden waar wereldwijd ruim dertig miljard euro in omgaat.

Een crowdfundingproject is een slimme manier om een nieuw product te lanceren. Je krijgt niet alleen een financiële injectie, maar hebt ook een betrokken gebruikersbestand dat je van zinvolle feedback kan voorzien.

One-size-fits-all bestaat niet meer
Waarom is Netflix zo populair? Naast een fiks aanbod films en series, biedt het algoritme je steeds betere aanbevelingen die bij jouw smaak passen. Eén soort klant bestaat niet meer. Ook niet als je een kleine onderneming runt, of je op een niche concentreert.

Omgekeerd geldt ook dat bedrijven steeds minder manusjes-van-alles inhuren. Specialisatie is het toverwoord voor 2017. Vind iemand absolute specialist en laat hem of haar je klanten helpen.

Interactie aangaan met je klanten
Deze trend blijft elk jaar hetzelfde: Je klant wil een persoonlijke ervaring waarbij je het de interactie aangaat.

Maar sommige bedrijven lijken dit in het digitale tijdperk vergeten. Puur omdat je met je webshop of applicatie een groter aantal klanten kunt bedienen, wil dat nog niet zeggen dat je minder aandacht aan ze hoeft te besteden. Neem een voorbeeld aan warenhuis NordStrom dat klanten online een persoonlijke stylist aanbiedt of het uitgebreide klusadvies van bouwmarkt Gamma.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis