Registreer en bekijk uw matches.

Bol.com sterkste retailmerk

Voor het derde jaar op rij is Bol.com uitgeroepen tot het sterkste retailmerk van Nederland. Dat blijkt uit het Merkenonderzoek 2017 van Hendrik Beerda Brand Consultancy dat onlangs gepubliceerd werd in het vakblad RetailTrends.

Runner-up van de lijst is Albert Heijn die vorig jaar nog op plaats 4 stond, op nummer 3 is Kruidvat te vinden. Zoals ook in 2016 al het geval was zijn er dit jaar geen nieuwkomers in de top 10. De grootste stijger is Coolblue die van de 48ste naar de 26ste plaats knalt.

In het onderzoek zijn de 100 belangrijkste retailmerken op basis van omzetgegevens geselecteerd. Vervolgens werden deze op 3 kernfactoren onderzocht (kracht, persoonlijkheid, prestatie) met daaronder een veertigtal subfactoren. Belangrijke vereisten om een hoge positie te verwerven lijken o.a. een goede prijs-kwaliteitverhouding, goede acties en vriendelijk personeel. MVO lijkt nauwelijks effect te hebben op de ranking.

Groei
De merken Bol.com, Action en Lidl hebben de grootste groeiverwachting voor dit jaar. Sterke stijgers in de lijst van merken met de hoogste groeiverwachting zijn Rituals en Xenos. Volgens de onderzoekers komt dat door het onderscheidende vermogen dankzij een creatief assortiment.

Top 10 sterkste retailmerken 2017
(= positie 2016)

  1. (1) Bol.com
  2. (4) Albert Heijn
  3. (2) Kruidvat
  4. (3) HEMA
  5. (6) IKEA
  6. (5) Action
  7. (7) Lidl
  8. (8) Blokker
  9. (10) Jumbo
  10. (9) Gamma

Bron: RetailNews/RetailTrends


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis