Registreer en bekijk uw matches.

Ondernemer, vergeet de ouderen niet!

Het is toch wat. Ben je eindelijk op leeftijd, word je neergezet als slechthorende, incontinente rollatorduwer. Flatteus? Zeker niet. Waar? Nog veel minder. Als jij ondernemer bent en jouw bedrijf richt zich op consumenten dan moet je je schamen wanneer dit jouw beeld is van de vergrijzende bevolking. Heel veel bedrijven vergeten de sterk groeiende groep ouderen in hun marketing activiteiten. En dat is dom. Heel dom. Deze groep is namelijk nog redelijk fit en gezond, over het algemeen financieel daadkrachtig en niet te beroerd om het geld ook uit te geven.

Stereotypen
Vroeger was dit anders. De generaties van voor de oorlog zijn opgegroeid met zwaar, fysiek werken. Daardoor werden mensen sneller ‘oud’ en waren ze eerder ‘op.’ Onze marketing boekjes stammen nog uit de tijd dat iemand die met pensioen ging niet zo gek veel meer kon. De realiteit vandaag is anders. Niet alleen is onze levensverwachting sterk gestegen, door een betere bewustwording over pensioenen zijn de huidige pensionado’s een stuk kapitaalkrachtiger dan voorheen.

25 procent
Op dit moment is 25% procent van alle consumenten uitgaven voor rekening van ouderen. Een stuk markt dat maar liefst 55 miljard Euro waard is. Dit percentage stijgt door de vergrijzing. In het jaar 2030 valt een derde van de bevolking onder de noemer ‘oudere.‘ Met recht een enorme doelgroep. En door de meeste bedrijven genegeerd.

Doe er wat mee
Dit is je kans. Kun jij inspelen op specifieke behoeften van ouderen? Probeer de stereotypen van vroeger los te laten en verdiep je in wat je doelgroep echt belangrijk vindt. Gemak, luxe, alles wat het leven lichter en fijner maakt. Je hebt er vast een product of dienst bij. Verpak het zo dat het aansluit bij je doelgroep. Je zult zien dat deze nieuwe doelgroep dat op prijs stelt en je zult omarmen. Al is het alleen maar omdat al jouw concurrenten ze negeren.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis