Registreer en bekijk uw matches.

Contentmarketing tips die je ook in 2018 nog kunt toepassen

Contentmarketing tips die je ook in 2018 nog kunt toepassen

De meeste ondernemers kennen intussen de kracht van contentmarketing: slimme online content om nieuwe klanten te lokken. De keerzijde daarvan is dat het internet inmiddels overspoeld raakt met goedbedoelde blogs, interviews en casestudies. Hoe zorg je ervoor dat je als ondernemer ook in 2018 nog klanten trekt met contentmarketing? We hebben de belangrijkste tips voor je op een rijtje gezet.

Voeg updates toe aan je belangrijkste artikelen

Goede contentmarketing helpt je klanten met hun problemen. Bijvoorbeeld een artikel waarin je uitgebreid de impact van bepaalde wetgeving uitlegt. Zulke artikelen worden in de regel vaak gedeeld op sociale media en bezorgen je een hoge positie in de Google-ranking.

Veel bedrijven gaan vervolgens weer aan de slag met nieuwe blogs en artikelen, maar vergeten hun bestaande content van updates te voorzien. Dat is zonde omdat er nog steeds veel zoekers bij je oude artikelen terechtkomen. Zorg er daarom voor dat je je belangrijkste blogs eens in de zoveel tijd nakijkt op updates.

Personalisatie van je website

Een slimme winkelier past zijn begroeting aan op de klant. Online weet je dankzij cookies en klantprogramma’s ook steeds beter wie er naar je website komt. Pas je content daar ook op aan. Dat begint al bij een simpele begroeting van je sitebezoeker tot een volledig aangepaste laat zien.

Investeer in advertenties

Toegegeven: sommige bedrijven lukt het nog steeds om viral content te produceren met fantastische artikelen of hilarische inhakers. Maar een consistente strategie is het niet echt. Zeker op Facebook krijgen bedrijven met organische (niet-betaalde) content steeds minder aandacht. Slimmer is het daarom om je beste verhalen middels een advertentiebudget op Google, LinkedIn of Facebook te promoten.

Slimme speakers komen eraan

In de Verenigde Staten wordt een op de vijf mobiele zoekopdrachten al gesproken verstuurd. Een belangrijke oorzaak achter deze ontwikkeling is de opkomst van kunstmatige intelligentie. Computers zijn steeds beter in staat om onze spraak te herkennen.

Dat verklaart ook de opkomst van de zogenaamde ‘smart speakers’. Onder andere Google, Microsoft en Amazon hebben er al één ontwikkeld. Met een smart speaker in je woonkamer kun je Googlen zonder te hoeven typen of op een scherm te kijken. De resultaten worden aan je voorgelezen op een zo natuurlijk mogelijke manier.

In Nederland zijn nog geen smart speakers te koop; de techgiganten richten zich eerst op de grotere talen (Engels, Duits, Spaans). Toch kun je als Nederlands bedrijf alvast rekening houden met de opkomst van spraakgestuurd zoeken. Denk na over welke vragen je klanten via Google zouden kunnen inspreken. Bedenk hier korte antwoorden bij, die ook goed klinken in spreektaal. Wanneer smart speakers vervolgens doorbreken in Nederland, heb je een voorsprong op de concurrentie.

 

 

 

 


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis