Registreer en bekijk uw matches.

5 redenen waarom vrouwen & franchise de perfecte match zijn

Het aantal vrouwelijke ondernemers in Nederland neemt elk jaar toe, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Daarmee zijn er ook steeds meer vrouwen die een franchisevestiging openen. Vaak met succes. Hoog tijd om te schrijven over waarom deze vrouwen hun franchises zo goed runnen. Te beginnen met deze vijf redenen. 

Ze willen meer dan het minimum
Deze vrouwen zijn in hun privéleven altijd al kritisch geweest over welke producten ze wel en niet kopen. Over de goede producten vertellen ze lovend aan hun vriendinnen, over de slechte producten zijn ze vernietigend. Ze kennen het belang van hoge kwaliteit. Voor de dienstverlening of producten in hun franchise zullen ze dus ook niet zo snel mindere ingrediënten of goedkopere stoffen gebruiken om kortetermijnwinst te behalen. Ze streven naar het beste product en weten dat dat zich vanzelf in mond-tot-mondreclame uitbetaalt. 

Ze nemen realistische risico’s
In tegenstelling tot het door Hollywood geromantiseerde beeld, nemen veel succesvolle ondernemers geen enorme onverantwoorde risico’s. Een franchisevestiging openen is een investering met een relatief laag risico. Het concept is immers al bewezen en je hebt de ondersteuning van een grote organisatie achter je. Succesvolle vrouwen doen daarom ook eerst goed research voordat ze met een franchiser in zee gaan. Ze zullen niet zomaar ‘op gevoel’ met iemand in zee gaan, maar eerst uitgebreid navragen hoe de producten of diensten bij de doelgroep gaan vallen.

Ze denken aan de balans tussen werk en privé
Er wordt soms geschamperd over het aantal part-time werkende vrouwen in Nederland. Alsof het tegendeel - 80 uur per week je kapot werken - altijd beter is. Deze succesvolle vrouwelijke franchiseondernemers hebben een goede balans tussen werk en privé gevonden. Ze geven vertrouwen aan hun werknemers waardoor ze niet alles hoeven te micromanagen. Dat betaalt zich terug door een fijne sfeer in het bedrijf.

Ze geloven in hun producten
Deze vrouwen gaan niet zomaar op hun gevoel met een franchisegever in zee. Aan de andere kant zullen ze ook nooit alleen maar op financiële argumenten beslissen. Ze gaan een product of dienst verkopen waar ze heilig in geloven. Dat merk je aan alles en daarom wordt het ook een succes. Dit werk had net zo goed hun hobby kunnen zijn.

Ze hebben de netwerkmodus altijd aan staan
Voor deze succesvolle franchisevrouwen is netwerken een tweede natuur. Ze zijn zo enthousiast over hun werk dat ze er vanzelf over vertellen. Zonder dat geforceerde sfeertje dat je soms bij netwerkevenementen tegenkomt. Iedereen op LinkedIn, Facebook, Pinterest en Instagram weet wat deze vrouwen doen en dat levert natuurlijk vanzelf nieuwe klanten en contacten op.


Reactie


Reacties

  • Renate woodies zwolle

    Goede mix vrouwen en mannen in de ondernemer wereld. Hoop dat heel langzaam het haantjes gedrag eruit gaat en wij als vrouwen met een mannelijke energie wellicht onszelf minder hoeven bewijzen ..... samen sterker!! Hou alle sexistische opmerkingen van: " ik hou wel van een lekker pittig wijffie" maar voor je als een vrouwelijke ondernemer je product of dienst niet wil afnemen ..... Het zegt immers alles over jezelf en niet over de ondernemer ... Goede hoop .... go go go.....

800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis