Registreer en bekijk uw matches.

Weet jij echt wat jouw klant wil? Of denk je dat maar?

Laten we gelijk met 2 harde waarheden starten. Ten eerste: jouw wereld als ondernemer en franchiser hoort om jouw klant te draaien. Niet andersom. Vergeet dit nooit. Ten tweede: baseer jouw visie voor je bedrijf niet op wat jij dénkt dat de klant wil, in plaats van dit echt te weten. Jij bent namelijk niet jouw klant. Maar hoe maak je dit waar?

Klantgerichtheid in jouw DNA
Succesvolle bedrijven hebben klantgerichtheid in hun DNA. Zet daarom de wens van jouw klant voorop en investeer tijd in het opbouwen van een relatie. En niet alleen een tijdelijke relatie voor snel marktonderzoek. Betrek jouw klant ook direct bij de ontwikkeling van jouw producten. Leer hun leefwereld en behoeften kennen. Ga met elkaar in permanent gesprek. Zo ontdek jij de mooiste ideeën.

Geweldige klantenservice
Een van de beste manieren om die relatie met jouw klant te starten en te behouden is een geweldige klantenservice. Kijk maar naar Apple en zijn Genius bar.

Een uitstekende klantenservice is het verschil tussen leven en dood voor jouw bedrijf. Het is jouw 1ste punt van contact met jouw klant. Maak daarom een goede indruk. Hoe? Simpel, door oprecht te luisteren.

Luister
Jij vindt het toch ook vreselijk om met een klantenservicemedewerker te spreken die ongeïnteresseerd is, het product niet goed kent en alleen maar het telefoonscript doorloopt?

Voorkom dit en zorg voor betrokken experts. Luister naar jouw klant. Zoek actief mee naar oplossingen en stel hiervoor middelen en tijd beschikbaar. Ook is het een buitenkans voor directe feedback van jouw gebruikers. Vraag hier naar en verfijn zo jouw product en jouw service.

Prioriteit nummer 1
Maak klantenservice tot jouw prioriteit en creëer zo vanaf dag 1 een bedrijfscultuur waarbij de klant nummer 1 is.  Als jij net start, ben jij jouw eigen klantenservice. Franchisen? Kies een franchisegever met excellente service.

Overmoedigheid
Jouw bedrijf  loopt lekker, maar pas op voor overmoedigheid. Het gevaar bestaat dat jij door dit succes stopt met luisteren naar jouw klant en op de automatische piloot gaat. Onthoud dat elke dag anders is. Markten veranderen. Concurrenten staan niet stil en jouw klant loopt zo bij je weg als jij niet meer voldoet aan hun behoeften.

Dus onderneem met passie en vertrouwen, maar zet jouw klanten en hun behoefte altijd voorop. Niet die van jou.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis