Privacy Protection Europe

Betalen de klanten niet?

De  opdracht is rond en u factureert zoals afgesproken, maar wat te doen als de betaling uitblijft?
Steeds vaker merk ik dat veel opdrachtgevers het niet prettig vinden om bij de klant te vragen wanneer de betaling volgt. Opdrachtgevers vragen het daarom erg laat of ook in veel gevallen niet.

Door consequent je debiteurenbeheer op te pakken voorkom je dat klanten het beeld krijgen dat ze bij jou een gratis krediet kunnen krijgen doordat je pas na 60-90 of zelfs 120 dagen actie onderneemt. Interne duidelijkheid is van groot belang zodat iedereen zijn of haar taak weet en zodoende consequent kan uitvoeren.

Het is natuurlijk logisch dat je liever niet vraagt om een betaling maar de betaling gewoon binnen de gestelde termijn ontvangt.  Helaas komt dit niet altijd voor en zodoende is een actief debiteurenbeheer van groot belang. Hoe langer je wacht hoe groter de kans is dat jou factuur onderaan de stapel komt te liggen en de betaling nog langer op zich laat wachten.

Dit is ook de reden dat ondernemers het debiteurenbeheer steeds vaker uit handen geven. Zodoende kunnen zij zich focussen op waar ze plezier uit halen door te doen waar ze goed in zijn en wordt het debiteurenbeheer consequent uitgevoerd.

Wil jij franchisenemer worden bij Straetus Incasso? Vraag dan snel informatie aan!


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis