Registreer en bekijk uw matches.

7 Manieren om de omzet van je restaurant te verhogen

In 2015 zette de Nederlandse restaurantbranche € 4,3 miljard om. Dat zijn een hoop maaltijden en klanten. Hoe zorg jij ervoor dat jij hier ook een mooi deel van meepikt en zo jouw restaurant tot een financieel succes maakt? Met deze 7 manieren voor een hogere winst zonder dat jouw klant te veel betaalt.

  1. Ken en beperk operationele kosten

Hoe beter jij de kosten van jouw producten kent, des te beter bepaal jij jouw menuprijzen. Zo bied jij je gasten een mooie prijs én maximaliseer je winst.

Koop lokaal. Dit is vaak goedkoper en klanten houden van ‘going local’. Natuurlijk hangt het er vanaf wat voor afspraken jij hebt met jouw franchisegever.

Bestel de juiste hoeveelheid op het juiste moment. Voorkom dat je voedsel weggooit. Beter voor jouw kosteneffectiviteit en duurzamer.

  1. Eerste indruk telt

Je personeel werkt altijd met een lach en is vriendelijk. Zorg ervoor dat klanten zich welkom en op hun gemak voelen. Dit kost niks en is goud waard

  1. Snelle service

Hoe vreselijk is het als je al een half uur de aandacht van de ober probeert te trekken? Voorkom dit. Jouw bediening checkt telkens of iedereen al voorzien is. Vraagt of alles naar wens is, de klant nog wat wil en keert niet met lege handen terug naar de keuken. Klanten besteden zo meer, zijn tevredener en je omzet stijgt.

  1. Go Social

Bouw een mooie website met jouw menu, prijzen en openingstijden. Zorg voor aanwezigheid op social media. Dit is gratis en een prachtige manier voor contact met jouw klant. Organiseer leuke acties, bijvoorbeeld een #selfiesunday. Ga ook in gesprek met belangrijke influencers zoals foodbloggers. Maak natuurlijk gebruik van de social media kanalen van jouw franchisegever.

  1. Take-out

Ontwikkel een take-out menu aan voor klanten met weinig tijd. Vergroot zo jouw klantenbasis en omzet.

  1. Kortingsacties

Geef kortingen aan bedrijven en vaste klanten. Doe coupons cadeau voor mooie recensies. Wil jij een goede band met de buren? Organiseer dan kortingsdagen voor buurtbewoners. Positief voor de relaties, bekendheid en jouw winst.

  1. Klant is koning(in)

Vergeet dit nooit. Als jouw klant niet tevreden is, biedt excuses en gratis iets anders aan. Als jouw klant een geweldige totaalervaring heeft, komt die weer terug. Is de ervaring negatief, reken dan maar dat die dit deelt met familie, vrienden en social media.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis