Registreer en bekijk uw matches.

7 manieren om je franchise letterlijk op de kaart te zetten

Heb jij momenteel of zo dadelijk een franchise met een vestiging waar klanten je bezoeken, zoals een winkel of een kantoor? Lees dan verder. Hoe zet je jezelf letterlijk op de kaart? Je franchisegever doet waarschijnlijk al veel aan online marketing maar er zijn zaken die je ook zelf kunt doen.

Google Mijn Bedrijf
Meld je aan bij Google Mijn Bedrijf. Dit is de eerste actie die je moet ondernemen. Klanten kunnen je franchise zo via alle Google netwerken – Google Zoeken, Maps Google+ – vinden. Als veruit de meeste gebruikte zoekmachine wereldwijd is een vermelding onmisbaar. Zo heb jij direct een voorsprong op concurrenten.

LinkedIn
LinkedIn is het grootste online netwerk voor professionals ter wereld. Maak hier je eigen bedrijfspagina aan. Zeker als jij je op de zakelijke markt richt. Google indexeert je bedrijfspagina waardoor je weer een extra zoekresultaat erbij hebt.
Jij hebt inhoudelijke controle over dit resultaat in tegenstelling tot bijvoorbeeld een bedrijfsrecensie. Dit is een extra marketingkans die je niet mag missen.

Tweets
Maak een Twitter account aan. Dit vergroot je vindbaarheid online en geeft je een extra manier om te communiceren met je klanten. Zorg er wel voor dat je actief bent. Een Twitter account zonder Tweets maakt een slechte indruk.

Facebook
De Facebook bedrijfspagina is voor veel franchises onmisbaar. Net zoals Twitter biedt Facebook een uitstekende mogelijkheid om met je klanten te communiceren en vice versa. Bovendien geeft Facebook je locatie weer. Facebook wordt steeds vaker gebruikt door consumenten om online te zoeken.

Instagram
We leven in een visueel tijdperk. Afhankelijk van je type product kan Instagram een extra aanvulling zijn op je online vindbaarheid. Bovendien werkt het goed in combinatie met je Twitter en Facebook accounts.

Vermeld je social media accounts
Vermeld je social media accounts niet alleen online maar ook op je visitekaartjes en facturen, in je vestiging en op andere plaatsen waar klanten het kunnen zien.

Check jezelf online
Doe je eigen online onderzoek. Als jij je naam googlet, op welke pagina verschijn je? En hoe spreken klanten over je? Het hebben van social media accounts vergroot je vindbaarheid maar het betekent ook dat je ze moet onderhouden.

Online Nieuwsbrief
Begin een e-mail nieuwsbrief voor je klanten. Tools zoals Mailchimp ondersteunen je hierbij. De nieuwsbrief is ideaal voor je trouwe klant. Maak deze interessant met nuttige tips en links.


Reactie


800 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis